Marketing

[yframe url=’https://www.youtube.com/watch?v=vKwHtVSznd0′]

Tip 1: Vergeet de zoekmachine

Met welke gedachte komt de bezoeker op de pagina? Hier met je jouw pagina naar inrichten. Hoe beter dit aansluit bij de bezoeker hoe langer de bezoeker blijft en hoe beter de website gaat scoren (bounche rate)

Tip 2: Benadruk het onderscheidend vermogen

Waarin ben jij onderscheidend ten opzichte van je concurrenten? Wat maakt jou uniek? Het benadrukken van het onderscheidend vermogen zorgt ervoor dat jouw bezoekers iets missen bij andere partijen.

Tip 3: De ideale klant bereiken

De market trekt weer aan omdat de crisis vorobij is. Dit is voor ondernemers een goede kans om onderscheidt te maken tussen type klanten. Wat zou de ideale klant zijn voor jouw bedrijf? Stemt jouw marketingcommunicatieplan af op de klant?

Tip 4: Actualiseren

In de loop der jaren is het een en ander veranderd. Door de pagina te actualiseren wordt je voor zoekmachines stukke aantrekkelijker.

Tip 5: Een bezoeker moet je sturen

Als ondernemer ben je verantwoordelijk dat de website een goede indruk achterlaat (2sec). Dit betekent dat navigatie, buttons, sfeer op elkaar moeten afstemmen.

Tip 6: Uniek beeldmateriaal

Kies voor eigen foto’s op je website. Zo maak je een unieke eigen sfeer op je website. Een bezoeker is niet opzoek naar gekochte internetfoto’s, maar naar wie je bent.

Tip 7: ‘Over ons’ pagina

Het is een fout dat de over ons pagina na de homepage het vaakst wordt bezocht. De bezoeker is opzoek naar de werknemer, ervaring. Allemaal persoonlijke elementen voor jouw onderneming (het gezicht achter de website). Mensen doen zaken met mensen. Zorg daarom dat je vertrouwt en menselijk overkomt.

Tip 8: Bedrijfsvideo

Een bedrijfsvideo is ontzettend belangrijk. Dit geeft je de kans om de bezoeker een echt beeld te geven over jouw organisatie. Dit zorgt er ook voor dat de bezoeker langer op de website blijft en een duidelijker beeld krijgt.

Tip 9: Selectief zijn met social media

Actief social media kanaal is ontzettend belangrijk. Welk kanaal sluit het beste aan bij jouw onderneming? In welk platform/en zit jouw doelgroep?

Online marketing bonustip:

Je website is nooit af! Hij is namelijk altijd voor verbetering vatbaar.

[maxbutton id=”1″]